Max Factor Lipfinity

Max Factor Lipfinity



Max Factor - Lipfinity är utan tvekan det bästa läppstiftet jag provat hittills! Ger snygg färg och håller otroligt länge, dessutom är den food-proof, party-proof och framför allt: kiss-proof ;)
Den fläckar med andra ord inte av sig, och efter att ha applicerat läppstiftet enligt bruksanvisningen och frenetiskt gnuggat på läpparna kan jag konstatera att det sitter som berget!

Den utlovar att den ska hålla i upp till 12h. Efter att ha använt den en normallång skoldag kunde jag konstatera att det började flagna en aning efter ca. 5h, men inte synbart. Först efter 7h kunde jag tydligt se att det började flagna bort lite på vissa ställen. Jag är verkligen positivt överraskad över resultatet, för med ett "vanligt" läppstift skulle det nog inte finnas ett spår kvar efter 7h, utgående från mina erfarenheter iaf.

När jag tipsade om detta läppstift i min egna blogg undrade någon om det verkligen ser ut som ett läppstift när man applicerat det. Samma sak undrade jag med när jag såg den i affärn första gången, eftersom applicatorn ser ut som hos ett läppglans. Men när man applicerat det ser det precis ut som ett läppstift, och det ger verkligen mycket färg!

Finns både i "vanliga" nyanser och sk "nudecolours", som är mera naturnära nyanser. Mitt läppstift är i nyansen 110 Passionate (ungefär som läppstiftet på bilden). Dessutom medföljer ett läppcerat som gör att läpparna känns mjuka och återfuktade. Rekommenderar detta läppstift starkt!



(Maybelline har ett motsvarande läppstift som heter Superstay. Har inte provat den, så jag kan inte uttala mig om Maybellines eller Max Factors läppstift är bättre då. Men det vore kul att testa Maybellines med, så man kunde jämföra de båda :) Kanske du har provat den och kan berätta hur den var?)

//Maria

Kommentarer
Postat av: / Isvittra

Har för mig att det som jag har är Maybellines version. Det fungerar i alla fall enligt samma princip, med ett skyddande läppcerat :) Men det håller inte på tok lika länge..!

2006-11-15 @ 20:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback