Restips: New York!

Jag kom precis hem från en weekend i New York, the big apple! Och precis som så många andra så älskade jag staden, pulsen, shoppingen, utelivet och allt häftigt som fanns att se!
Shoppade inte så jättemycket eftersom det var ungefär samma affärer som i Chicago men en affär som jag hittade, och spenderade över två timmar i, var Strawberry. Den ligger precis vid Empire State Buliding och rekomenderas starkt!

Jag & min svenska kompis Saba åkte även på "Sex and the city"-touren. En guidad tur genom hela Manhattan som innehöll besök på "Carries" trappa, käka cup cakes i lekparken där Miranda snubblar när hon ska träffa Steves nya tjej, besök i sexleksaksaffären där de köper Mr Rabbit och så klart en Cosmopolitan i Aidans & Steves bar. En helt oförglömlig dag!

New York var helt fantastiskt och en stad man måste uppleva för att förstå uttrycket att staden aldrig sover. Det var något jag & Saba inte heller gjorde, 9 timmars sömn på 3 dygn, men det var det värt!=)
I'll be back New York!!
/Lena



Bilder: 
Över raden från vänster:
1. Soligt väder i väntan på bussen på Upper West Side där vi bodde
2. Times Square
3. Hard Rock Café
4. Södra Manhattan sett från Empire State Building, där nere stod en gång tvillingtornen
5. Jag & frihetsgudinnan;)
Mittenraden från vänster:
1. Broadway!
2. 5th Avenue som min plånbok inte alls gillade...LV skymtas på andra sidan gatan
3. Fontänen som förekommer i många Sex and the city-episoder.
4. Jag & Saba på "Carries" trappa
5. Lite av mina inköp på Strawberry, allt är dock presenter till min kompisar=)
Nedre Raden från vänster:
1. En I Love NY-tröja är väl ett måste när man vart i New York
2. Jag & Saba njuter av citypulsen vid Times Square
3. Times Square, som är ännu finare kvällstid med alla ljusen!
4. Partysessorna på The Whiskey downtown Manhattan, dyra men oj så goda drinkar=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback