Vi testar: Elektrisk ögonfranstång

När jag va ute och shoppade i Chicago i fredags så hittade jag en elektrisk ögonfranstång på Sephora. Jag köpte den tillsammans med en finfin liten fickspegel och min favoritparfym från Masaki Matsushima
Den elektriska ögonfranstången kostade 16 $ (cirka 112 kr) men är enligt mig värd varenda krona!
Själva "tången" ser ut som en mascaraförpackning och är mycket mer behändig att ta med sig än en stor vanlig tång. Den är svart med gråa inslag och drivs med ett vanligt AA-batteri som medföljer.
Gör så här:
* Ta av korken och sätt på värmen med hjälp av ett enkelt tryck.
* Låg den värmas upp cirkla 15-20 sekunder.
* Började sedan "kamma" dina ögonfransar samtidigt som du rullar tången uppåt.
* Genast böjer sig fransarna uppåt och det ser inte alls lika kantigt ut som det ofta gör med en vanlig tång.
* Sedan är det helt upp till tycke och smak hur böjda man vill ha dem. Jag valde att inte börja mina maximalt (se bild) men det är ju vad man själv tycker.
* Betyg 5/5 - Helt fantastisk! Den sliter inte på ögonfransarna, det går snabbt, den är smidig att ta med och framför allt, det blir jättesnyggt!!
Mascaran jag har använt är min absoluta favoritmascara Intense XXL från Maybelline.




/Lena
Och ja, detta är min riktiga ögonfärg


Kommentarer
Postat av: Anna

vad läckert, en sådan skulle jag cokså vilja testa. :)

2006-10-02 @ 19:18:50
Postat av: josse

Härligt! Har vart på jakt efter en sådan... mrn rj funnit nån än... Vet du om det finns i sverige?

Postat av: Lena

ja det borde det ju göra! Kan tänka mig att sephora finns på NK. Men är inte alls säker. Annars har säkert face & make up store liknande, fast kanske inte lika bra;)

2006-10-03 @ 22:12:03
URL: http://leniz.bilddagboken.se
Postat av: Mikaela

Har bara den vanliga med värme.
Denna ser ju konstig ut, fattar fortfarande inte hur man böjer, men ska kolla upp den :P

2006-10-08 @ 21:14:53
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: Lena

Du bara "rullar" den uppåt utmed ögonlocket. Sen håller man den still i cirka 3 sekunder. Därefter har man sin böjning och det ser kanon ut!

2006-10-09 @ 03:55:37
URL: http://leniz.bilddagboken.se
Postat av: Zandra

måste ha en sån...mina fransar spretar åt alla håll..=P..
var kan man köpa en sån..??

2006-10-11 @ 10:23:10
Postat av: jenny

en sån här har vi på salnongen där jag är nu. Tror dock inte det är samma märke bara.. Men den ser exakt likadan ut.. hon har haft sina jätte länge, så det borde verkligen finnas i affärerna..

2006-10-11 @ 19:56:53
Postat av: Matilda

gå in på Seprahora.com eller nåt. Var på Seprahora fast i paris i sommras. Det är helt underbart. Lika stort som en Ica affäre ungefär.

2006-10-12 @ 08:38:01
Postat av: Anna

Har en sådan =)

2006-10-12 @ 17:49:23
URL: http://www.stilspanarna.blogg.se
Postat av: Maria

Har testat en liknande, och håller mig till gamla hederliga böjare :) Men Lena, du vet väl för att få någon effekt av vilken mascara som helst så får man jobba lite, toppa osv..

2006-10-21 @ 17:11:27
Postat av: Josse

Nu har jag inskaffat mig en elektrisk ögonfransböjare, hittade en på Viking Line igår;P har inte provat den än... men det finkar säkert jättebra.... Jag hittade oxå en sida där man kan beställa en sådan.. här är adressen;P http://www.evincecosmetics.com/swedish/index_SE.htm
ha de gött

2006-11-05 @ 22:18:53
URL: http://fruity.blogg.se
Postat av: anah

ååh det skulle jag med vilja prova ;) snygga ögon du har förresten ;o :)

2007-01-22 @ 17:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback