Intervju med CCCLena!


ALLMÄNT:
 

Hur startade du Clubben? 
Det hela började i maj 2003 när jag vann en stor skrivartävling här på LunarStorm och röstades fram av över 8000 medlemmar till att bli en av tjejerna att sköta det nya Chick Clique-krypinet. Vi intervjuade en massa kändisar, gjorde sminktest, hade tävlingar och skrev dagböcker. Allt var sponsrat av Maybelline och jag älskade det! Jag lade ner otroligt mycket av min tid & engagemang på det och var väl den av oss fyra som drog det tyngsta lasset så att säga. Efter oss kom det ytterligare två omgångar med nya chicks som skötte krypinet och jag tänkte inte så mycket mer på det. Inte förens jag fick ett mail i juni 2005 av produktchefen på Maybelline som skrev "Maybelline söker klubbägare". I mailet skrev Lisa att de hade vart så otroligt nöjda med mitt jobb för dem 2003-2004 att de nu hoppades att jag ville vara med och starta upp Chick Clique Clubben! Något jag så klart tackade ja till direkt. Sedan va jag uppe i Stockholm en massa gånger för möten med Maybelline & LunarStorm där vi betämde hur klubben skulle fungera, vilka kampanjer vi skulle köra och vad mina uppgifter var. Så den 8 Augusti kunde jag för första gången logga in och börja fixa med clubben. Göra startsidan och lägga upp bilder och prylar.
När jag jobbade med CC-krypinet så blev min personliga lunarsida (Superbananen) hårt belastad och jag ville undvika detta denna gången så jag fick lov av LunarStorm att ha 2 lunarkonton. Så klubbägare till klubben fick bli min "jobblunar" CCCLena.
Vad är det bästa med Clubben?
Alla chicksen! Det är därför det är så kul. Alla snälla kommentarer och mail man får och alla underbara personer man lärt känna under tiden. Jag tycker att clubbens styrka är att vi alltid håller den uppdaterad, att det alltid händer nya saker och att vi lyckas hålla medlemmarna intresserade av att återkomma dag efter dag.
Hur pass moderiktig är du?
Jag har alltid gillat mode men jag följer det inte slaviskt. Jag köper det jag tycker är snyggt sen om det är det hetaste modet eller inte, det bryr jag mig inte så mycket om. Sedan när man är student så har man knappt aldrig råd att shoppa, så när jag väl köper något så blir det ju något jag verkligen gillar. Jag gillar att ha basplagg men använda olika accessoarer för att piffa upp det såsom skärp, diadem och långa halsband.
Vad är roligast, smink eller mode?
Smink! Därför att det alltid förändras! Inom bilbranchen kanske det kommer en ny bil varje halvår, men inom sminkbranchen så kommer det nyheter hela tiden. Så jag tröttnar aldrig! Sen finns det så mycket att välja bland så alla kan hitta just sin personliga sminkstil! Det är inte heller så dyrt att hålla sitt smink nytt och fräscht som att kanske alltid ha en moderiktig garderob.

SMINK: 

Vilken är din favoritprodukt, alla kategorier?
Oj, vad svårt! Mina fyra måsten är mascara, eyeliner, läppglans & foundation. Men måste jag välja en favoritprodukt så måste det nog vara Dream Matte Mousse foundation från Maybelline. Sedan jag testade den första gången så är jag fast! Älskar konsistensen och att den mattar ner huden lite. Använder 021 Nude.
Vilken produkt skulle du aldrig klara dig utan?
Jag skulle aldrig klara mig utan min svarta eyeliner! Den är pricken över i!!
Skulle du kunna gå helt osminkad på en fest?
Jag är ledsen att säga det, men nej, tyvärr. Då skulle jag känna mig väldigt okonfortabel och uttittad. Jag har väldigt ljusa ögonfransar så har jag inte mascara på dem så ser jag jättetrött och hängig ut.

MODE: 

Gillar du höstens trender, och vilken är den bästa hösttrenden?
Ja! För en gångs skulle så gillar jag nästan allt med säsongens trender. Jag är speciellt förtjust i diadem, guld, breda midjebälten och ankelboots.
Vilket plagg skulle du helst av allt vilja äga?
Just nu skulle jag vilja äga en sjukt snygg vinterjacka. Gärna lite länge och figursydd. Detta eftersom jag inte fick ner några vinterkläder i mina proppfulla resväskor. Så det blir till att shoppa i helgen, vilket alltid är roligt;)
Vilken är den värsta trenden genom tiderna?
Förmodligen axelvaddarna. Det tyckte jag va helt otroligt fult! Hoppas aldrig det kommer tillbaka!!
Vad skulle du aldrig sätta på dej?
Jag tycker att de tajta jeansen alla går runt med nu är skitsnyggt! Men inte på mig! Jag vill ha lite bootcut och space vid knäna, annars ser jag ut som en stoppad korv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback