Monoï de Tahiti

image983

Yves Rocher har en lyxig serie; Monoï de Tahiti.

Lättabsorberad fettfri olja SPF 2, just nu 65.40 kr/7.50 euro (40% rabatt)
"En djup solbrun färg till hud som redan är van vid solen
Denna fettfria olja med kokosnöt och gardenia är perfekt när du vill framhäva din redan solbruna hud och samtidigt ge den ett lätt skydd. Den silkesmjuka oljan tillför fukt till hudens yttersta skikt och gör huden läckert skimrande. Den exotiska doften är oemotståndlig!
Den sensuellt doftande oljan har en utsökt matt, ickefet konsistens."

Olja med gardenia från Tahiti, också på rabatt: 55 kr/5.90 euro
"Monoï är en rik, väldoftande olja som är sammanställd av en blandning av gardenia och kokosnötsolja. Polynesiskorna har i alla tider använt den för att skydda sin hud och sitt hår i solen. Monoï-oljan är mjukgörande och närande och ger vacker lyster åt hud som redan fått lite färg.Som oljeinpackning ger den håret en ny glans.
Den exotiska doften minner om soldränkta stränder och lediga dagar."

Jag har själv den utan solskyddsfaktor och jag gillar den verkligen! Den doftar underbart somrigt och exotiskt; när jag längtar riktigt mycket till sommaren brukar jag sniffa på den och blunda, så kan jag se framför mig hur jag ligger och solar på en strand :) Den ger som sagt en härlig lyster åt hyn utan att glittra, vilket jag gillar för det ser naturligare ut än med en massa glitterkorn! Lystern håller inte i sig hela dan, men det gör däremot doften! :) Om ni tänker använda den som hårinpackning ska ni vara försiktiga med att överdosera, det felet gjorde antagligen jag, för jag lyckades inte skölja allt ur håret, så jag fick tvätta det på nytt morgonen därpå pga att det var så flottigt..! Men på hyn gör den gott ;) Det är lätt att det kommer alldeles för mycket på en gång om du bara häller av den i handen, tryck istället handflatan tätt mot mynningen och vänd hastigt flaskan uppochner, så kommer det bara lite i taget!

//Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback