Studio 54!!

Växjö Universitet (där jag pluggar marknadsföring & företagsekonomi) har vi en tradition varje år i April! Den årliga Studio 54-festen!! Då tar vi oss tillbaka till 80-talets trendiga New York-klubb 54 och dresscoden är glitter, glamour, naken hud och 80-talsdisco!! Studenterna på Ekonomihögskolan går in stenhårt för sina kreationer och den ena är värre än den andra.
Jag körde på discodiva rakt igenom i år. Många köper sina kläder Second hand med jag hittade inget där för min discolook så jag finkammade stan på glitter i stället. Min outfit bestod av:

Kläder
*
Silvriga strumbyxor från Vero Moda
* Svartsilvrig top från Vero Moda
* Svart kortkort kjol från H&M
* Silversmycken från H&M & Vero Moda och
* Porriga lackstövlar som jag köpt i USA.

Smink
Sminkningen för en 54-fest tar många timmar och det gäller att överdriva och använda mycket färg!
Så här gjorde jag min Studio 54-sminkning:

Underlaget/hyn
Jag började med att lägga på en fruktighetsgivande kräm och tog sedan ganska mycket Dream Matte Mousse Foundation i färgen Nude. Jag använde fingertopparna för bästa resultat.
Därefter tog jag på mycket glittrigt solpuder från Rimmel, både i ansiktet och ner över halsen och den djupa  v-ringningen. Som pricken över i tog jag en rejäl dos mörkrosa rouge från IsaDora.

Ögonen
Jag böjde först mina ögonfransar med min fantastiska elektriska ögonfranstång från Sephora. Sedan tog jag först den vita mascaran i Intense XXL från Maybelline för volym och stadga. Därefter målade jag flera lager svart med samma mascara. Jag lade en svart eyeliner närmast övre franskanten och även i ögat för en hårdare look. Min ögonskugga var en svartglittrig från Make Up Store. Denna lade jag först på ögonloben och drog den sedan väldigt försiktigt utåt och upp mot ögonbrynet i en båge. MUS-skuggan fäller lätt och det gällde att vara säker på hand för att få det bra! För att få en ännu glammigare look tog jag sedan en glittereyeliner över hela locket och även på ögonfransarna. Tog även lite under ögat. Ögonbrynen fyllde jag i med en mörkbrun penna.

Läpparna
Mitt fokus denna kväll låg på ögonen så läpparna fick bara en snygg mörkrosa glans med Maybelline Water Gloss Shine nummer 511 Mauve Berry

Håret
Nu var sminkningen klar och jag blev vädligt nöjd, det tog tid men det var väldigt kul att ta ut svängarna lite och verkligen lägga på mycket färg. Nu var det dags för håret och vad är väl mer 80-tal än krusat hår?
Jag tog fram min gamla krustång och krusade sedan med hjälp av min kompis Marina hela håret! Resultatet blev väldigt lyckat och under min krusade lugg band jag ett svartsilvrigt band som jag köpt på H&M.
För att få riktigt bra krus är det bra att ta i lite mousse innan man börjar samt ordentligt med spray efteråt. Festen kan börja!! Här kommer lite bilder från den galna kvällen om ni vill se!!

Resultatet

 

54-förfesten
                   

54-festen!!
             

Om du fick gå på vår 54-fest, hur skulle din look (smink, hår, kläder) då se ut?
/
Lena

Kommentarer
Postat av: Maria

Det där lät ju kul! :) Hmm, vet inte riktigt hur jag skulle klä mig, men jag skulle nog överdriva 80-talet ganska mycket, roligt att få flippa ur lite ibland ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback