Årets Make up Chick!



Intervju med årets Make up Chick Moa, aka Swalling_.

*Hur känns det att bli årets Make up Chick?
Självklart är det väldigt kul! Jag lägger ju ner en hel del tid på att läsa modetidningar och bloggar. Kul att folk uppskattar ens tips också, det är alltid en kick för självförtroendet!

*Vilket är ditt bästa sminktips?
Är du tvungen att välja, lägg krutet på sminket som 'lyfter' ditt ansikte. Jag ser inte vaken innan jag har fått på mig mascara och lite bronzer där jag gärna satsar på kvallité medans knalliga ögonskuggor som är mer roliga att pröva sig fram med till en början köper jag så billigt som jag kommer över det. Ett annat tips är att köpa upp sig på taxfreen där man kan spara mycket pengar eller beställa från t.ex. www.strawberrynet.com.

*Vilket är ditt favoritsminkmärke?
Svår fråga, men det måste blir Make Up Store. Prisvärda och väldigt bra produkter, dessutom är det världens trevligaste personal här i Växjö. Amerikanernas motsvarighet Smashbox håller också hög klass.

*Hur sminkar du dig till vardags?
Det är enkelt! Mascara, concealer, Eyeko Cream, bronzer/rouge, läppglans och ibland en diskret ögonskugga.

*Vilken sminkprodukt skulle du aldrig klara dig utan?
Mascaran. Jag ser bara trött och glåmig utan, absolut ett måste. Just nu använder jag faktiskt Lash Stylish från Maybelline vilket är mycket bra när man väl lärt sig tekniken, annars är favoriten Hypnôse från Lancôme.

*Vilken sminkmiss bör undvikas?
Allting som bara ser allmänt fel ut och som man inte känns sig bekväm i, givetvis är aldrig en stor kaka med foundation och puder i drivor snyggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback