Nagelförlänging




I onsdags var jag och förlängde naglarna och valde att dom skulle vara raka med franskmanikyr vilket är ganska vanligt, vardagligt sammtidigt som det är lite festligare. Det tog ca 2 timmar och hon började med att fila ner mina egna naglar ( för en förlängning måste du själv ha lite längre naglar ) sedan limade hon på förlängingen och filade rätt dom på nageln och målade på ett lack för att jämna ut, sedan la hon på det vita på nageln därefter det rosa och sedan ett gensomskinligt lack igen för att jämna ut ytterligare.

Detta skall göras om ca var tredje vecka för ett fint resultat. När allt var klart skickade hon med mig en olja ( SolarOil ) som skall användas "under" nageln minst två gånger dagligen för att ge fukt åt din egen nagel. Den går lika bra att använda utan förlängningn också, den ger dig fina nagelband och friskare naglar.

Kostand för hela detta kalaset ligger runt ca 700 kronor + - beroende på vart du går.


Josefin Kronenberg

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Kostar det 700 kronor varje gång då (var tredje vecka)?

2007-01-09 @ 21:52:04
Postat av: Josefin

Hej Rebecka, nej det kostar ca 350kronor varje gång du skall fylla på det alltså ca var 3:dje vecka / JosefinKronenberg

2007-01-10 @ 17:05:08
Postat av: sofie

Oj, 700 kr var inte direkt billigt!! Men fint blev det iaf. Dit jag gick kostade det bara ca 400 , och det blev jättebra och höll typ 3-4 veckor..

2007-01-14 @ 21:14:11
Postat av: sofie

Oj, 700 kr var inte direkt billigt!! Men fint blev det iaf. Dit jag gick kostade det bara ca 400 , och det blev jättebra och höll typ 3-4 veckor..

2007-01-14 @ 21:14:11
Postat av: Josefin

Mina har suttit i 2 veckor nu utan problem :) skall snart tillbaka och göra om dom igen.

2007-01-17 @ 22:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback