Cernitfeber

Ni som läser mycket bloggar har kanske noterat "trenden" att göra egna smycken av cernitlera? Nu har jag också provat på det, mycket rolig hobby och har man inte så flinka fingrar så behöver man inte alls krångla till det, man kan ju t.ex. rulla små bollar i valfri storlek och färg och göra till halsband, sådana säljs ju t.ex. på H&M :) Jag använde guldfärgade "stickor" med en ögla i ena änden(vet inte vad de kallas?) som jag trädde en lite större ögla på. Jag tryckte ner dem i föremålen och stoppade dem i ugnen. Ni kan ju fråga nån expedit i en hobbyaffär om ni är osäkra! Till örhängena använde jag samma "sticka", bara att jag böjde den ungefär på mitten, så funkar det som ett örhänge :D


Här ser ni grejerna jag gjort; en konstig sak som jag gjorde mest för att testa(blingade till den lite också), jordgubbshalsband och jordgubbsörhängen)
Klicka på bilderna för förstoring

Tycker det duger för att vara första gången :P

//Maria

Kommentarer
Postat av: Britta

Jättesött! Duktigt gjort tycker jag!

Postat av: Maria

Tack så mycket :)

2007-03-12 @ 21:06:38
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: e

inte jättefina :/

2007-03-13 @ 18:14:17
Postat av: Maja

Cute :)

2007-03-13 @ 19:40:26
URL: http://www.majskii.webblogg.se
Postat av: Marie

Skiit söta ju ;)

2007-03-13 @ 22:00:00
Postat av: Maria

Tack så mycket!! :)

e: trist för dig att du inte gillar dem ;P Men man kan väl inte förvänta sig värsta konstverken heller, när det är typ första gången i sitt liv man pysslar med cernitlera? :P

2007-03-14 @ 10:48:01
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback