"Maybellineskadad"

Jag var anställd av Maybelline under nästan tre år som ambassdör i Sverige och det var ju tillsammans med dem som jag startade ChickCliqueClubbenLunarStorm hösten 2005. Eftersom 60 % av min lön bestod av smink så blev jag ju under mina år "Maybellineskadad" och använde bara deras smink. Eftersom jag också blev lite av en expert på deras produkter så såg jag även till att alla mina vänner började använda deras produkter och jag skulle under den tiden aldirg kunnat tänka att använda något annat märke.
Nu är det snart 10 månader sedan jag slutade jobba för Maybelline och min "Maybellineskada" finns där fortfarande. När jag handlar smink med mina vänner (jag får alltid följa med mina vänner och handla smink eftersom de ser mig som en expert) så slutar det alltid med att jag står och föreläser vid Maybellinehyllan.
Men, jag har faktiskt lyckats byta ut några av mina produkter till produkter från andra märken. Men två produkter kommer jag Aldrig byta ut, för de är enligt mig de allra bästa inom sin kategori och prisklass.

Dream Matte Mousse Foundation
Jag var en av de första i Sverige som fick testa DMM foundation eftersom jag just då jobbade för Maybelline. Jag hade inga höga förväntningar och moussen kändes konstig mot mitt finger. Men när jag börjat ta på nyansen "Nude" på min hud med mina fingerspetsar så kändes det så bra! Moussen ger ett lätt intryck och känns inte alls tung som många flytande foundations. Den smälter in i huden och mattar ner den. Vad som är viktigt är dock att man alltid smörjer in sig med en fuktighetsgivansde kräm innan, då DMM kan kännas lite torr mot huden. Men det gäller ju alla foundations, grunda alltid med fuktgivande kräm! DMM finns bara i sex nyanser i Sverige på grund av att marknaden här är för liten för alla tolv nyanserna. Den kostar cirka 110 kronor och jag lovar att det är ingen slump att den utsetts till bästa foundation två år i rad nu!


Intense XXL Mascara
Jag trodde jag var dömd att ha små korta intetsägande fransar, men så provade jag Intense XXL mascara från Maybelline. Jag hade provat dubbelmascaror tidigare men var aldrig nöjd, men efter bara några drag med Intenseborsten var jag fast. Intense XXL:s vita borste gör mina fransar tjockare och längre. När den stelnat lite lägger jag på min svarta mascara efter att ha böjd mina fransar med min elektriska franstång från Sephora. Resultatet och volymen är lika lysande varje gång! Och vill man bara vara lite vardagssminkad kan man skippa den vita borsten och bara ta den svarta för volymen. Så vill du ha en prisvärd mascara, testa Intense XXL, du kommer inte bli besviken, det vet jag inte någon som blivit!

/CCCLena


Kommentarer
Postat av: Hmf.

jag tycker Dream Matte Mousse sitter väldigt dåligt, min eyeliner och ögonskugga smetades ut direkt och man får lätt ett rynkigt resultat. usch.

2007-03-18 @ 15:50:48
Postat av: Maria

Hmf: Det har aldrig hänt mig, Dream Matte Mousse tycker jag är helt underbart :) Kanske det är din eyeliner och ögonskugga som inte är så bra..? Eller också passar DMM helt enkelt inte för just dig.

Postat av: CCCLena

Håller med dig Maria, men det är så klart olika från person till person hur den funkar. Men de flesta jag vet älskar DMM.

2007-03-20 @ 14:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback