Reccention: TIGI "bead head" Superstar Lotion




Pris: Det kan skilja sig några kronor beroende på var man köper produkten. Men på baresso.se kostar den 149kr för tillfället, och jag köpte min på Tradera för under 100-lappen.

Förpackning och konsistens
: Måste ju säga att det inte är något speciellt roligt med flaskan förutom kanske formen då, och kanske den lite ovanliga "korken". Konsistensen är lite väl "rinnig" för min smak, men den är då förståss väldigt dryg. Men kan tänka mig att det blir ungefär samma sak för alla när de använder denna produkt för första gången att man "tar för mycket". Gillar inte heller riktigt lukten, den är lite för stark och doftar år citron (enligt mig) Den kunde ha varit lite trevligare.

Användning
: Denna lotion är till för att skapa volym till håret. Lotionen ska appliceras på blött eller tort hår och sedan fönas för att "aktiveras" och då göra sin effekt genom att ge håret volym. Jag tror att denna produkt lämpar sig bäst till långt hår som då är svårt att få någon volym i. Jag måste dock tillsammans med hårfönen använda en borste och borsta mitt hår "uppåt" för att få min önskande effekt på det hela. Men visst funkar den otroligt bra (då för min del tillsammans med borste) Är osäker på om det skulle hålla hela dagen, jag använder en gel också som jag gnuggar i hårbotten för att det ska hålla i sig. Men jag kan rekomendera denna produkt för ett långt hår som det är svårt att få volym i.

Betyg: 4 av 5, eftersom jag anser att konsistensen är lite för "rinnig" och pga. doften. Lite för att jag måste ta lite hjälp av borsten också.


Anna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback