Recensioner

Jag har fått prova några av Doves nya produkter med brun-utan-sol-effekt, här kommer recensionerna! :) Jag har bara sett till en av dessa produkter(lotionen utan skimmer) i affärerna ännu, i alla fall i Finland. Men om ni inte hittar dem i affärn ännu så lär de väl dyka upp snart!


Produkt: Dove Summer Glow Body Lotion
Pris: Ca. 45 kr
Konsistensen: Känns fräsch och så absorberas den relativt fort tycker jag. Men man bör vänta en stund på att den ska sjunka in ordentligt i hyn (5-10 minuter) innan man klär på sig, för att undvika fläckar på kläderna.
Doften: Bus-produkter är ju inte direkt kända för att vara en doftupplevelse, så den doftar väl inte himmelskt. Men den doftar ändå bra mycket fräschare än många andra bus-produkter jag provat och doften stör mig inte direkt, så det duger för min del!
Resultat: Jag tyckte mig se resultat redan efter första appliceringen, efter andra appliceringen var jag sådär härligt sommarfräsch :) Men efter det verkar man inte bli så mycket brunare, inte efter bara en vecka i alla fall. Man "nöter" ju alltid bort lite av bus-effekten varje gång man duschar t.ex, och när man efteråt applicerar mera av den blir man som innan man duschade igen. Dessa produkter funkar toppen under vinterhalvåret, nu på våren och sen på hösten när den eventuella riktiga solbrännan börjar försvinna, för jag vill inte se ut som en pepparkaka under vinterhalvåret, det räcker med att se sådär lätt solbränd ut då. Under sommaren skulle jag ändå föredra produkter som ger lite mera effekt än så här. Kanske man kan avancera till den mörkare sorten då eller vad tror ni? Den fläckar inte av sig (åtminstone har inte jag sett en enda fläck) och jag tycker resultatet ser naturligt och snyggt ut!
Övrigt: Vissa bus-produkter jag provat har tendens att börja flagna efter några dagar, då får man helt enkelt lov att hålla upp ett par dagar och sedan börja applicera igen. Dove-produkterna har jag kunnat använda dagligen i en hel vecka utan att det flagnar alls, så det tycker jag är ett plus! Sen tycker jag det är synd att Dove djurtestar sina produkter, därför kommer jag nog att prova andra liknande alternativ som avstår från djurtester nästa gång. Men lyckas jag inte hitta ett icke-djurtestat alternativ som lever upp till mina förväntningar så är Doves produkter i alla fall en nödlösning för mig, bra produkter för ett billigt pris! :) (Ps. Att Dove djurtestar är inte något som kommer att påverka slutbetyget, för nu är det själva produkten och inte moraliska frågor som jag ska recensera :P)
Mitt betyg: 3½ / 5


Produkt: Dove Summer Glow + Soft Shimmer
Pris: Ca. 45 kr
Konsistensen: Samma som hos produkten ovan
Doften: Samma som hos produkten ovan
Resultat: Har endast provat den här produkten i 2 dagars tid, men jag utgår från att den ger ett liknande resultat som produkten ovan. Denna innehåller skimmer, men jag skulle ha föredragit om den gett lyster istället, för det ser inte så naturligt ut med små glitterkorn. Men om ni gillar att ha skimmer/glitter på kroppen så tror jag ni kommer att gilla den!
Övrigt: Denna kommer jag nog att använda till lite mera festliga tillfällen. Produkten är helt ok, men det är nog inget jag skulle köpa.
Mitt betyg: 3 / 5


Produkt: Dove Summer Glow daily face moisturiser
Pris: Ca. 60 kr
Konsistensen: Mycket lätt konsistens som sjunker in i hyn fort, lätta krämer tycker jag känns fräscht sommartid.
Doften: Samma åsikt som hos de andra produkterna
Resultat: Liksom hos de andra produkterna tycker jag att resultatet blir mycket fräscht, naturligt och inga fläckar. Jag upplever dock att färgen försvinner lite fortare än bodylotionerna, men så är ju ansiktsrengöringen ganska effektiv, så det är väl inte så konstigt. Hos den här produkten tycker jag nästan det är bra att jag inte blir så mycket mörkare, för jag vill inte vara sådär superbrun i ansiktet hur som helst. Vill man förstärka effekten så kan man ju applicera en aning solpuder.
Övrigt: Man behöver inte alls någon stor klick till ansiktet, ta bara en superliten klick först och lite mera sen om det behövs. Jag tog alldeles för mycket första gången, skulle ha räckt till mitt ansikte två gånger..! Det står i bruksanvisningen att bus-produkter inte rekommenderas för problemhy, bara så ni vet (det gäller i och för sig alla bus-produkter). Jag har ju inte direkt problemhy, men jag har nästan alltid minst en finne/pormask/kvissla och massa pormaskar på näsan, men jag har inte märkt att det skulle förvärras av denna produkten. Men brun utan sol är väl inte direkt något som är vårdande, så jag rekommenderar att man inte använder den precis hela tiden, låt hyn vila lite då och då. Dessa produkter är förstås inte helt brun-utan-sol-produkter, men man ska vara rädd om sin hy i alla fall tycker jag!
Mitt betyg: 4 / 5

//Maria

Kommentarer
Postat av: alexandra

Jag har dove summerglow, och jag som är likblek i huden (det får jag höra JÄMT), och när jag använt dove i två dagar så frågar folk om jag solat =)

Postat av: Maria

Jep, man ser resultat väldigt fort! :)

2007-03-26 @ 13:38:10
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: Sminktips

Tack för recensionerna! Hur bar du dig åt för att få prova produkterna?

2007-03-28 @ 23:19:28
URL: http://www.sminktips.nu
Postat av: Maria

Sminktips: Gjorde väl inget speciellt, fick ett mail från Mahir PR som undrade om jag ville prova på produkterna :) Andra bloggare har också fått prova på dem. Det gäller bara att ha en blogg som är skapligt populär, mycket läsare och så :) Idén med detta är att jag ska göra reklam för produkterna sen.

2007-03-29 @ 12:27:30
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback