Nivea Extreme Stay - recension

image1102

Nivea Extreme Stay

Pris: Fick det för specialpris, men på Kicks kostar det i alla fall 115 kr.

Mina åsikter om produkten: Det här läppstiftet sägs vara det första med "long lasting-effekt" som inte torkar ut läpparna(Det innehåller bl.a. naturligt vax och lätta oljor som ska mjuka upp läpparna). Men jag rekommenderar det ändå inte om du har verkligt torra/irriterade läppar, du bör ha mjuka och återfuktade läppar för att använda det här läppstiftet. Men jag kan i alla fall säga att det inte känns lite uttorkande som t.ex. Max Factors Lipfinity kan göra (om man inte använder det medföljande glans-ceratet vill säga). Jag provade lägga på lite vaselin ovanpå läppstiftet(i brist på annat mjukgörande), men det funkade inte alls; läppstiftet smetades ut direkt! Så lägg inte på vaselin, läppglans eller liknande, eftersom läppstiftet då tycks tappa sin kissproof-effekt. Återfuktade läppar är alltså vad som gäller! Hur som helst, jag gillar detta läppstift; det har en behaglig doft och fläckar knappt alls av sig (du kan lugnt pussa på din pojkvän eller smutta på vinglaset utan risk för fläckar ;)) Småglittrigt, men eftersom nyanserna är rätt diskreta funkar det ändå utmärkt till både vardags och fest :) Läppstiftet håller bra ca. 4 timmar utan att knappt alls blekna eller flagna! Men efter det kan man behöva applicera mera. Ett fullt dugligt läppstift för de som är trötta på läppstift som smetar ut sig och kladdar! :)

Betyg: 3 / 5

//Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback