Veckans Crewfråga

Vilket är ditt bästa sminktips?


CCCLena, Lena
Mitt bästa sminktips är att lägga ner mycket tid på att hitta rätt underlag. Fråga gärna personalen i butiken och testa flera olika märken och nyanser. Testa inte färgen på handen som många felaktigt gör för där har vi inte samma pigment som på huden. Testa istället på hakan eller på kinden. Använder du svamp när du tar på underlagskrämen, se till att byta ut den ofta för bakterier frodas på sådana. Mitt tips är att använda fingrarna i stället, se dock till att alltid tvätta dem innan användning för att förebygga att bakteier sprids och akne uppstår. Lycka till =)


_1daaa_, Ida
Mitt bästa sminktips är less is more. Naturligt ser oftast fräschast och bäst ut. Lite mascara och lite rouge/solpuder på sommaren ser bra ut på alla.


Josefinkronenberg, Josefin
Mitt bästa sminktips :
När du skall applicera mascaran målar du på den noga längst ner vid rötterna oh arbetar dig uppåt, när du kommer till topparna skall du noga gnugga borsten för att längst ut är fransarna så tunna att det ofta är svårt att få dem målade så att det syns. Detta gör att dina fransar syns tydligare och genast ser längre ut.


AlexUtanQ, Alexandra
Mitt bästa sminktips är nog att hitta rätt fuktighetskräm till sin hy. Att återfukta huden är viktigt. Och att dyrt skulle vara bäst stämmer inte. Nivea har jättebra grejer :)


oOMela_RichieOo, Maria
Mitt bästa sminktips är att ha ett bra underlag, antingen en foundation eller också en fuktkräm som är anpassad för att fungera som sminkunderlag(om du av någon anledning inte vill använda foundation) Makeupen håller så mycket längre då! Sen är det enormt viktigt att du ALLTID tvättar bort sminket på kvällarna innan du går och lägger dig, om du inte gör det vågar jag lova att du kommer ha förstörd hy förr eller senare. Hyn kanske inte blir förstörd av att man slarvar en gång eller två, men det är så lätt hänt att det blir till en vana att slarva sen. Tar du inte bort mascaran på kvällarna kan ögonfransarna dessutom gå av, vilket inte är så trevligt.


Next_2_You, Anna
Mitt bästa tips är att alltid ha rengjord hy innan applicering av make up och att det alltid ska tvättas bort på kvällen innan sömn eftersom huden arbetar mycket under natten och då vill den ju inte ha smink med massa radikaler som stör. Viktigt är också att man väljer produkter anpassad för sin hy. Jag tycker egentligen inte att man behöver ha speciellt med smink på dagarna utan att man istället kan göra sig extra fin till fest. Det räcker med lite puder (fast nu till sommarn har det ju kommit till BUS produkter för ansiktet som kan vara ett alternativ), ögonskugga och mascara.

Ni läsare får också gärna dela med er av era sminktips! :)

Kommentarer
Postat av: Bea

Detta är egentligen inget sminktips men: vatten! 1-2 liter om dagen är jättebra, huden blir så gott som finnfri (min iallafall.) och jag har hört att man som med allt annat inte ska dricka för mycket, kan vara skadligt.

2007-05-15 @ 18:18:42
Postat av: Lillen

BIG nono:
"Använder du svamp när du tar på underlagskrämen, se till att byta ut den ofta för bakterier frodas på sådana. Mitt tips är att använda fingrarna i stället"
Använd absolut inte fingrarna! det ju inte ett jämt underlag för fem öre om man gör det.
En svamp applicerar krämen jämt och snyggt.
Om man nu är orolig för bakterier så trätta svampen varje dag..
/makeup artist

2007-05-30 @ 22:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback