Rosa bandet

Länk till Rosa bandet
"Drygt 7 000 kvinnor drabbas av bröstcancer varje år i Sverige. Det är oacceptabelt. Rosa Bandet är Cancerfondens kampanj till förmån för cancerforskning. En rikstäckande insamlingsaktion där Sverige färgas rosa under oktober med hjälp av företag, organisationer, handlare och privatpersoner. En nationell samling där varje krona räknas, där varje krona bär på liv. Köp ett rosa band. Ge en rosa gåva. Ordna en rosa aktivitet. Alla sätt är lika bra. Vi tänker besegra cancer. Vill du vara med?"

Vill bara tipsa er om Rosa bandet. Att 7000 kvinnor drabbas varje år är alldeles för mycket. Jag har förlorat tre stycken som stog mig nära i cancer, två av dem var i bröstcanser. Jag vet hur det känns och jag vill verkligen hjälpa till att stödja cancerfonden. Gör det du också.
Ett rosa band kostar 20:-, alla pengar går oavkortat till cancerfonden.
Det går till en bra sak och är även en snygg accesoar att sätta på till exempel väskan.

Rosa bandet


Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback